احمد مالك : دي لحظة تهورو مش محسوبة و ندمان عليها

في أول رد للفنان الشاب أحمد مالك بعد الهجوم الكبير الذي تعرض له وأزمته مع نقابة المهن التمثيلية، قام أحمد بكتابة تدوينة طويلة على حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وقدم خلال التدوينة اعتذاراً لما بدر منه أمس أثناء الاحتفال بثورة 25 يناير المصرية.

كتب أحمد مالك “بعتذر بشدة لكل شخص أساءه الفيديو وخاصة الشرطة. الفيديو فعلاً فيه تجاوزات لم أتوقع أنها تخرج بره دايره الأصدقاء وده مش مبرر على الخطأ.

أنا عمري عشرين سنة وساعات في السن ده الأفكار المتهورة بتسبق التفكير العقلاني وللأسف الغلطات دلوقتي بقت مسجلة ومصورة و ده بيديها عمر وحجم أكبر من حجمها الحقيقي … دي لحظة تهور  ولحظة مش محسوبة وفعلاً ندمان عليها وحاولت مسحها ولكن كنت فوجأت أنها انتشرت قبل ما أقدر أنقذ الموقف. يمكن الموقف ده كله نابع من احباط عدم القدرة علي التعبير عن الرأي اللي جيلي حاسه الأيام دي بس برضة ده ميدينيش الحق إني اتجاوز أو أعبر عن رأيي بطريقة متجاوزة في حق الآخرين. أكتر حاجة مضايقاني أنه هيتم استخدام اللحظه دي لتشويه الثوار والثورة و مقدرش الوم حد في النقطه دي إلا نفسي اللي الاحباط عماها. أتمني من الجميع إنهم ميتعاملوش مع اللحظه دي على إنها بتلخصني و يتعاملوا معاها أنها لحظة عابره لن تتكرر. مره آخري بعتذر”.

يذكر أن نقابة المهن التمثيلية قررت سحب تصاريح عمل الفنان أحمد مالك وتحويله إلى التحقيق.

شكرا للتعليق على الموضوع

مجدى قاعود

رئيس مجلس الإدارة مستشار قانوني صاحب مكتب قاعود للاستشارات القانونية وأعمال المحاماة

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *